FR NL
Woning Huispersoneel verzekeren
Huispersoneel

Vrije tijd is kostbaar. Kies je ervoor om voluit van jouw tijd te genieten? Dan besteed je waarschijnlijk bepaalde taken uit zoals poetsen, strijken, babysitten, tuinonderhoud of kleine herstellingswerken. De verzekering Huispersoneel is een Ongevallenverzekering die deze werkkrachten beschermt voor ongevallen tijdens het werk. Zowel betaalde werkkrachten als toevallige helpers zijn verzekerd.

Met de verzekering Huispersoneel bescherm je je huispersoneel voor ongevallen. Wil je jouw gezin beschermen voor ongevallen? Bekijk dan de persoonlijke ongevallenverzekering Veilig Gevoel.

Is een verzekering voor jouw huispersoneel verplicht?

Heb je personeel dat huishoudelijke taken verricht tegen betaling? Dan ben je verplicht een verzekering Arbeidsongevallen te nemen. Zowel voor aangegeven, als niet-aangegeven personeel. De verzekering Huispersoneel dekt die wettelijke verplichting volledig af.

Betaal je je huispersoneel met dienstencheques? Dan zorgt het dienstenchequebedrijf ervoor dat jouw personeel verzekerd is. Je hoeft hier dan zelf niets meer voor te doen.

Jouw bescherming met de verzekering Huispersoneel
Betaalde werkkrachten en occasionele helpers

Heb je personeel dat met jou verbonden is met een arbeidsovereenkomst? Dan zijn die personen verzekerd voor de ongevallen die hun overkomen tijdens het uitvoeren van de verzekerde activiteiten.

Helaas kunnen er ook ongevallen gebeuren bij toevallige helpers. Wanneer je verhuist bijvoorbeeld, heb je een leger aan vrienden en familie klaarstaan om je te helpen. Zij zijn ook beschermd met de verzekering Huispersoneel. Zelfs wanneer je hen niet betaalt voor de bewezen diensten.

Verzekerde activiteiten

De verzekering Huispersoneel verzekert de ongevallen van jouw personeel tijdens huishoudelijke taken. Evenals de ongevallen tijdens kleine herstellings- en onderhoudswerken en het tuinonderhoud, gedurende maximaal 14 dagen per jaar.  Ook de ongevallen van de babysit zijn verzekerd en de ongevallen tijdens het onderhoud van een bedrijfslokaal dat grenst aan de privéwoning.

De verzekering Huispersoneel beschermt niet alleen de activiteiten die worden uitgevoerd in jouw hoofdverblijf en jouw tweede verblijf. Ze beschermt ook de activiteiten die worden uitgevoerd ten voordele van inwonende personen of ten voordele van niet-inwonende kinderen.

 

Jouw personeel aangeven

Sinds 1 oktober 2014 bent je verplicht jouw personeel aan te geven bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (RSZ). Die aangifte is niet nodig voor niet-manuele arbeid (bijv. babysitten, gezelschap houden, boodschappen doen, …) die occasioneel en gedurende maximaal 8 uren per week wordt verricht. Na een arbeidsongeval kan de overheid nagaan of u uw verplichtingen t.a.v. de RSZ bent nagekomen op basis van de informatie die wij haar verplicht moeten meedelen.

Wat is verzekerd?
Jouw voordelen
  • Wettelijke arbeidsongevallenverzekering
  • Uitgebreide verzekerde activiteiten
  • Ongevallenverzekering voor toevallige helpers

 

Wat is niet verzekerd?

De verzekering Huispersoneel betaalt niet altijd voor de schade.

  • Heeft jouw personeel een ongeval buiten de werkuren? Dan vergoeden wij geen schade.
  • Een ongeval tijdens het verzorgen van paarden, het herstellen van daken of het vellen van bomen.

 

Makelaar zoeken
Downloads
B1294.AOP.10.pdf pdf - 229 KB Algemene Voorwaarden Huispersoneel pdf - 620 KB B7702 Clausule Huispersoneel pdf - 54 KB Administratieve bepalingen pdf - 187 KB
Wil je een polis nemen?

Huispersoneel is een clausule in de Bijzondere Voorwaarden van de verzekering Arbeidsongevallen van Baloise. Die verzekering is onderworpen aan Belgisch recht. De overeenkomst duurt een jaar en wordt stilzwijgend verlengd. Wil je een polis nemen? Bekijk de IPID-fiche, onze Algemene Voorwaarden en onze segmentatiecriteria om je grondig te informeren over je wettelijke bescherming op www.baloise.be. Wil je meer informatie? Neem dan contact op met je makelaar.

Heb je klachten?

Heb je klachten? Laat het ons weten per brief, telefonisch (078 15 50 56) of per e-mail (klacht@baloise.be). Biedt dat geen oplossing? Dan kun je contact opnemen met de Ombudsman van de Verzekeringen: www.ombudsman.as, de Meeûssquare 35 - 1000 Brussel.