FR NL
Woning Bijstand voor je woning
Baloise Assistance Woning

Wist je dat je dankzij onze brandverzekering recht hebt op bijstand?

Heb je een schadegeval of ongeval in het verzekerde gebouw? En heb je hulp nodig? Baloise Assistance helpt je en regelt de nodige hulp voor jou.

Dankzij Baloise Assistance kun je rekenen op:

  • eerste hulp en bijstand voor bewoners;
  • hulp en bijstand voor de verzekerde woning
  • hulp in de zoektocht naar een geschikte vakman. Jij betaalt voor zijn klusjes of diensten.

Baloise Assistance Woning staat je bij voor problemen met jouw woning en is 24/24 en 7/7 bereikbaar op +32 3 870 95 70 of via assistance@baloise.be

Let op! Baloise Assistance kan enkel gebruikt worden voor schade omschreven in je brandpolis Woning Select. Het helpt je om voorlopige dringende herstellingen uit te voeren zodat verdere beschadiging vermeden wordt. 

Was je op zoek naar bijstand voor je wagen of fiets

Schade waarvoor je brandpolis betaalt? Baloise Assistance helpt je.
Hulp voor je woning
  • Advies en organisatie van zeer dringende maatregelen om verdere beschadiging te vermijden.
  • Een poetshulp om de beschadigde ruimtes schoon te maken.
  • Inboedel evacueren? Dan stellen wij een huurvoertuig of een verhuisbedrijf ter beschikking.
Hulp voor de bewoners
  • Gewonden? Wij regelen het vervoer naar het ziekenhuis.
  • Oppas voor kinderen en gehandicapte personen.
  • Opvang voor honden en katten
  • Gezinshulp als een van de inwoners tijdens het schadegeval verwondingen oploopt en naar het ziekenhuis moet.
  • De bewaking van het gebouw als het gebouw met inboedel niet meer veilig afgesloten is of wanneer het alarmsysteem niet meer werkt.
  • Wij reserveren een hotelkamer als de woning onbewoonbaar is.
  • Een gratis vervangwagen (voor max. 7 dagen) als je wagen niet meer kan rijden door de schade.
Je geraakt je huis niet meer binnen.

Wij zorgen voor een slotenmaker als het slot van je huis beschadigd is door iemand anders. Of wanneer je sleutels gestolen of verloren zijn.

Wij betalen voor de kosten van de slotenmaker tot € 300.

Let op! Wij betalen die kosten alleen als je ons hebt gevraagd om je te helpen op het ogenblik van het schadegeval.

Heb je een ongeval in het verzekerde gebouw?
  • vervoer van en naar het ziekenhuis;
  • kinderoppas voor kinderen jonger dan 16 jaar;
  • opvang voor je huisdieren.
Vind je voor bepaalde klusjes of diensten geen vakman?

Dan brengt Baloise Assistance je in contact met een vakman voor:

  • binnenhuisinrichting, zoals bijvoorbeeld: vervanging van een lekkende dichting aan een kraan, meubels verplaatsen of monteren van meubelen in zelfbouwpakket, ...
  • verzagen van een omgevallen boom in je tuin;
  • bewaking van: je hond en kat, je woning tijdens familiegebeurtenissen of vakantie.

Baloise Assistance zorgt voor het contact. De vakman of dienstverlener betaal je dan zelf.

Je centrale verwarming of boiler werkt niet meer

Baloise Assistance stuurt zo snel mogelijk een vakman om voorlopige, dringende herstellingen uit te voeren.

Wij betalen hiervoor tot € 400. De definitieve herstelling moet je zelf betalen.

Neem contact op met je makelaar.

Makelaar zoeken
Herstellingen via Keypoint

Heb je een brandverzekering bij Baloise? En ben je eigenaar en heb je schade aan je woning die gedekt is in je brandverzekering? Dan kun je ervoor kiezen om de schade aan het gebouw te laten herstellen via Keypoint met de formule ‘Herstel in natura’:

  • Keypoint zorgt voor de hersteller: ben jij op zoek naar de juiste werkkracht voor een herstelling of klus in je woning? Keypoint helpt je bij je zoektocht en matcht de geschikte vakman aan jouw opdracht.
     
  • Baloise zorgt voor de betaling van de herstellingswerken: bij een herstelling door Keypoint wordt de standaardfranchise in je brandverzekering omgevormd naar een Engelse franchise. Zo moet je meestal zelf niets betalen en geniet je een snelle en correcte reparatie zonder extra zorgen, behalve:
    • Voor de herstelling of vervanging van ruiten door condensatieschade blijft de standaardfranchise van toepassing per ruit. Die betaal jij.
    • Ook wanneer je een verhoogde franchise hebt, wordt de standaardfranchise niet omgezet naar een Engels franchise en betaal jij die franchise.

Herstelnetwerk voor Baloise

Keypoint is officieel erkend als herstelnetwerk voor Baloise. Dat wil zeggen dat wij geloven in hun diensten en jou als klant voor herstellingen en klussen doorverwijzen naar het netwerk van Keypoint.

Let op! Deze service geldt niet voor schade aan de inboedel of kosten voor lekdetectie.

Niet-verzekerde schade

Heb je schade aan je woning die niet gedekt is in je brandverzekering? Ook dan kun je terecht bij Keypoint.

Keypoint helpt je in de zoektocht naar de juiste vakman. Zonder extra kosten. Uiteraard betaal je in dit geval de kosten van de herstelling of klus wel zelf.

Heb je een brandverzekering bij Baloise? En ben je huurder en heb je schade aan de woning die gedekt is in je brandverzekering? Contacteer dan je makelaar.

Ben jij op zoek naar de juiste werkkracht voor je herstelling of klus? Dan kun je terecht bij Keypoint.

Zij matchen de geschikte vakman met jouw aanvraag. Kwaliteit en een correcte prijs gegarandeerd.

Keypoint
Wil je een polis nemen?
  • Deze productpagina geeft een kort eenvoudig overzicht van onze producten. Enkel de Algemene Voorwaarden en de Bijzondere Voorwaarden zijn bindend.
  • Lees naast deze pagina de Algemene Voorwaarden van de polis van je brandverzekering goed na. Hierin staat wanneer wij betalen, maar ook wanneer wij niet betalen. Lees ook de Bijzondere Voorwaarden goed. Daarin staat welke verzekeringen voor jou gelden. De polis is het contract dat wij met de verzekeringnemer sluiten.
  • Woning Select is een woningverzekering van Baloise en een rechtsbijstandsverzekering van Euromex.
  • Baloise is een Belgische verzekeringsonderneming. Alle verzekeringscontracten zijn onderworpen aan het Belgisch recht. De overeenkomst duurt een jaar en wordt stilzwijgend verlengd.
  • Bekijk zeker de IPID-fiche en onze Kennismakingsbrochure om je grondig te informeren over je wettelijke bescherming op www.baloise.be.
    Wil je meer informatie? Neem dan contact op met je makelaar.
Heb je een klacht?

Heb je een klacht? Laat het ons weten: 

Biedt dat geen oplossing? Dan kun je contact opnemen met de Ombudsman van de Verzekeringen: www.ombudsman-insurance.be